اقدام پژوهی جذاب نمودن درس انشا
درواقع مادانش آموزرابرای ارتباط اجتماعی آماده می کنیم و زبان نگارش را به او می آموزیم.
به اوتمرین می دهیم برای این که مسائل خودراحل کند.
بتواند فکر کندوازمحیط بیرون از خود، شناختی برون گرایانه داشته باشد. درعین حال، اورابرای آفرینش ونویسندگی خلاق آماده می سازیم.
وبه او کمک می کنیم تاآن چه راکه دردرون خوددارد، بابیانی خلاق متجلی سازد.
نظام های آموزشی، دانش آموزان رادرمیادین گوناگون زندگی فردی واجتماعی به موفقیت برسانند.
به ادبیات ونگارش که یک ابزارارتباطی قوی است، بیشتر معطوف نموده است.
پس بااین وجودادبیات یک ابزار قوی برای برقراری ارتباط شایسته ترباعلم ودانش بشری می باشدکه بتوا ند زمینهٔ ظهوروبروزعواطف انسانی باشد.
وبابرقراری ارتباط مناسب تر-صحیح وسالم-به ساده ترین شکل خواسته ها، تمایلات، اندیشه هاوعواطف راانتقال دهد.
از ادبیّات می توان برای رسیدن به دو هدف کلّی استفاده نمود:1 ـ استفاده از ادبیّات برای معنا بخشیدن به زندگی 2 ـ استفاده از ادبیّات برای معنا آفریدن در زندگی.
هدف اوّل با خواندن آثار ادبی ای که برای نوجوانان خلق شده و هدف دوم با ایجاد زمینه برای خلق آثار ادبی توسط نوجوان، حاصل می شود.
بدیهی است که برای رسیدن به این اهداف باید به تقویت انگیزهٔ نوشتن و خواندن در نوجوانان بپردازیم.
برای نائل شدن به این هدف، معلّمان می توانند از روش هایی مانند: الگوی بدیعه پردازی، خاطره نویسی، انشای گروهی، قصّه گویی و کار با تصاویر استفاده کنند.
کلید واژه: انشا، ترس از نوشتن، خاطره نویسی، قصّه گویی
اقدام پژوهی جذاب نمودن درس انشا
اقدام پژوهی تقویت انشا و تقويت املا
اقدام پژوهی آشنا کردن اولیا به امور مدرسه
اقدام پژوهی بهبود اضطراب در درس املا
فایل ,درس ,استفاده ,زبان ,ارتباط ,نگارش ,اقدام پژوهی ,از ادبیّات ,نمودن درس ,درس انشا ,جذاب نمودن
درباره این سایت